Forventninger i en abonementsordning

Hvad får du, når du vælger et abonnement?



En abonnementsordning betyder et samarbejde med mig. Det er nødvendigt at du stoler på, at jeg ved hvad gør. Jeg vil dig det bedste for dig og din sag. At inddrage mig i din jobcentersag, skal ikke forplumre et samarbejde med din socialrådgiver i jobcentret, men tværtimod få din sag tilbage på sporet. Jeg vil derfor ikke ”gå efter personen” (din socialrådgiver), men ”bolden” (din sag).


• Du får mulighed for løbende vejledning og støtte i din jobcentresag fra mig af.


• Du kan maile mig løbende, når/hvis du har spørgsmål.


  • Daglige mails til mig med personlige forventninger til, hvad jeg skal gøre i dialogen med din sagsbehandler hører ikke med i abonnementet.


  • Syg til job er på nuværende tidspunkt min bibeskæftigelse, som jeg driver ved siden af mit fuldtidsarbejde. Det betyder, at jeg dagligt ikke har mulighed for at besvare mail af større omfang. Jeg tilstræber at besvare mails i den rækkefølge, som jeg får dem ind i min indbakke. Såfremt du forventer svar fra mig ”her og nu” og mailens karakter medgiver, at jeg skal bruge mere end ½ time dagligt for at besvare den, bliver jeg nødt til at tage en timepris på 650 kr. for påbegyndt time.


Hjælp til at ansøge om støtte f.eks. §34 (særlig støtte til forhøjet boligudgifter), enkelt ydelse eller hjælpemidler.

Det kan være vanskeligt at tage sig af almindelige ting som at ansøge og især når du er sygemeldt. Måske er du ikke blevet orienteret om, at der er den mulighed? Der er mange ting, regler, aftaler og forventninger til dig, når du er sygemeldt og det kan være svært at finde ud af det. Jeg vil efter bedste evne vejlede og hjælpe dig omkring de forskellige muligheder, der findes indenfor lovens rammer.


Jeg er din ekstra arm eller personlig rådgiver i din sag, når du har en abonnementsordning.


• Som udgangspunkt dækker et abonnement ikke, at jeg tager med til møder som bisidder.

Det koster 650 kr. i timen, hvis du ønsker mig som bisidder.


  • Pr. d. 1/1-2020 er det som udgangspunkt ikke muligt have mig personligt med til møder som bisidder. Dette er grundet høj efterspørgelse.
     
  • Prisen dækker den tid mødet varer og at transporten skal dækkes (se under kørsel på hjemmesiden).


  • Et alternativ er i stedet, møderne på jobcentret/kommunen optages på din telefon (selvfølgelig orienterer du din socialrådgiver om dette inden mødet) og at du efterfølgende sender lydfilen til mig enten pr. mail/Skype. Dette er en lige så god en løsning og billigere for dig.


  • Jeg kan dog gøre undtagelser ift. timeprisen/bisidderopgaven, hvis jeg vurderer, at din situation gør, at du har brug for at have en bisidder med.
    Det kan f.eks. være, at du ikke har noget netværk eller ingen pårørende, som kan tage med dig. 


Bemærk:

Hvis du i forvejen gør brug af at tage en fra dit netværk med til møderne på jobcentret, har du allerede én bisidder med til mødet. ”For mange kokke fordærver maden” (eller her din sag) og det kan virke konfliktoptrappende i mødet med jobcentret at have to bisiddere med.


• Jeg har selvfølgelig tavshedspligt og dine sagsakter makuleres når samarbejdet ophører.


• En overskuelig struktur i din betaling.

  • En abonnementsordning giver dig en bedre mulighed for at planlægge udgiften og indpasse den i dit budget, idet betalingen er ens fra måned til måned. Du skal ikke bekymre dig om, at der i den ene måned er mere arbejde i din sag og i en anden måned er mindre arbejde. Udgiften udlignes ved at have fast månedspris.




Kontakt


Syg til job

Ringevej 27

5450 Otterup

CVR: 41020091




sygtiljob[a]sygtiljob.dk

www.sygtiljob.dk


Telefontid:

Mandag-fredag: 16-18

Lørdag: 10-12

tlf: 42 400 194